donderdag 14 mei 2009

Ammaniti


Robert heeft steeds verrassende schrijvers als tip van de maand. Nu is dit volgens mij geen tip geweest, maar heeft hij Ammaniti op zijn blog genoemd. Dus ik heb 3 titels (ook tegelijk alles wat H'veen bezit) meteen maar geleend. En inmiddels 2 gelezen. Inderdaad: heel erg boeiend, spannend, geweldig goed verteld en ze lezen als een trein. De beschrijvingen zijn niet altijd even subtiel maar zeer expliciet. Dat is af en toe best wel schokkend. En Jij bent mijn schat heeft de nodige grumor en is in feite een absurd verhaal. Maar het zijn beslist aanraders voor onze klanten. Ik lever morgen weer 1 in.

6 opmerkingen:

  1. Wat lees jij snel.. Is grumor een bestaande uitdrukking of heb je die zelf verzonnen? Alweer een schrijver om in het achterhoofd te houden dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf verzonnen Annelies, grimmige humor is het, ging mij af en toe te ver. En dat ene boekje is nog geen 50 pagina's.... en vrij grote letter. Zo uit dus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je deze twee hebt gelezen heb je in ieder geval Ik haal je op, ik neem je mee nog te goed. Geluksvogel ben je. En Zo God het wil. Die zijn beide ook grimmig, vol vaart, gedenkwaardige personages die Ammaniti met een paar zinnen prachtig neerzet etc.
    Handig die buienradar hiernaast, trouwens. Ik zie dat er regen aan komt, gauw boodschappen doen en de nieuwe van Tommy Wieringa kopen. Kan mijn weekend beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het woord grumor ken ik van Paul van Loon, die noemt zijn boeken grumorboeken.
    Ik ben op de helft van mijn eerste Amanti,vind het mooi, maar teveel dingen aan mijn kop. Is soms wel lastig, dan lees je wel, maar eigenlijk niet met de overgave die het verdient.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik reagear op dyn blog oer Ammaniti, moest einliks by Robert. Dy snapt wol werom ik it oer Amanti ha ypf Ammaniti. Mar miskien lêst er dit ek wol

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja jer, ik lês alles fan dei. Dat Amanti fan Grieteke is gekanstekkery fan har. Grieteke nimt my net altiiden serieus. Wit net werom.

    BeantwoordenVerwijderen