zaterdag 4 april 2009

21




WorldCat: prachtig, alles te vinden, wereldwijd (ook de nieuwste Friese titels)evenals nieuwste boek van Toon Tellegen. Eigen account aangemaakt en er zelf ook recensies opgezet.



OBA: account aangemaakt bij My discoveries.

Nieuwste boek van Toon Tellegen niet in de catalogus. Wel oudere, en daar recensie opgezet. Libben reach van Greet Andringa wel aanwezig in A'dam, maar hier geen mogelijkheid tot My discoveries. Dat is jammer, welk onderscheid zou men maken? Of komt dat dan nog op termijn. Ik hoop dat My discoveries snel mogelijk wordt in Frsl.

Op het filmpje op Blog Annelies al een mooi (en treffend) filmpje te zien, hieronder wat ik tegenkom op Twitter. Volkomen non-informatie






Hey there! typmiep is using Twitter.


typmiep Jara met oma en hond aan de wandel! En ik wacht vol spanning op de "nieuwe" auto voor een proefrit! Ga uit m'n pannetje! Leukkk
ongeveer 2 uur ago from web @kekness B gaat de regen als excuus gebruiken, wedden :-D? Gaat het mos wel goed van groeien, hihi
ongeveer 18 uur ago from web in reply to keknessdaarom maar naar Van der Poel gelopen, voor een SAS-ijsje! Lekkerrrr! En morgen regent het toch weer, dus deze lente-uitspatting mocht :-D.
ongeveer 18 uur ago from web Pfff, heeeele dag vrij en nog geen half uur in de zon gezeten! 'T was niet Jara's dag vandaag! Iemand oordoppen voor mij ;-)?
ongeveer 18 uur ago from web @kekness oh jee, dat lappie gras ziet er uit als megaproject. Ik zeg: verticuteren, ontmossen, bijmesten, bijzaaien, maaien en tegen praten!
ongeveer 18 uur ago from web in reply to keknessdakterrasstoelen schoongeschrobt om eens flink van het zonnetje te genieten, heeft Jara een mega wakkere dag! Zo word ik niet bruin!
ongeveer 22 uur ago from web ga maar weer eens een rondje stad doen. Boodschapjes halen en kijken hoeveel werkeloze mensen er op de Oude Markt zitten :-D
12:24 AM Apr 3rd from web @Elle_Driver Boehoehhh, ik heb vanaf volgende week op maandag om 19.50u tennisles! Kan ik dus 12 weken lang niet steppen :'(
10:22 PM Apr 2nd from web Jara spuugt op concullega's @kekness & @Elle_Driver ;-) Ze deponeerde een enorme golf melk op m'n sporttrui, preciesss op 't logo van Blink!
12:34 PM Apr 2nd from web @besognes hmmm, misschien moet ik idd eens gek doen en gewoon stoppen! Nieuwe Saskia Noort staat ook in de boekenkast! Is vast boeiender!
12:29 PM Apr 2nd from web in reply to besogneswederom fanatiek gesport maar tegeltjeswijsheden mogen in vervolg achterwege blijven: "de klok staat stil, maar het leven gaat door" *braak*
12:27 PM Apr 2nd from web lijkt qua thematiek wel een beetje op "Joe Speedboot"! Moest ik toch ook écht gelezen hebben, maar dat boek kon me ook niet echt boeien!
7:26 AM Apr 2nd from web en heb nog nooit een boek maar voor de helft gelezen maar eens moet misschien toch de eerste keer zijn. Ben niet héél benieuwd naar afloop
7:24 AM Apr 2nd from web Boek: Het weerzien van Nicci zonder French is geen aanrader! Best wel saai en weinig boeiend eigenlijk! Maar ben al op de helft, hihi
7:22 AM Apr 2nd from web en morgen komt ze weer, want Jara slaapt=kleinkind niet gezien=zinloos bezoek! Maar ik heb de oma-max-tax voor deze week alweer bereikt :-D
7:15 AM Apr 2nd from web pfff, bijna hartverzakking! Zat buiten in de tuin en hoorde iemand m'n huis in gaan :-O! Oma in de onaangekondigde bocht, zucht!
7:13 AM Apr 2nd from web zit alweer met boek, boterham en slapend kind in het zonnetje! Hoezo zware combi moeder en werken??? Ik heb weeeeeekend!
2:59 AM Apr 2nd from web de temperatuur moet boven een bepaald punt zijn! Weg met die bleke, akelige, witte, maar door de kou rood uitgeslagen benen! Getsie!
11:03 PM Apr 1st from web overigens vind ik dat er richtlijnen moeten komen voor korte broek én slippergebruik! Benen moeten een bepaalde bruiningsgraad hebben en...
11:01 PM Apr 1st from web wordt blij van dit weer! En die leuke vaders bij het kinderdagverblijf helpen daar ook aan mee :-D. Of LIJKT alles mooier door het zonnetje?
10:59 PM Apr 1st from web

4 opmerkingen:

  1. O, wat vreselijk! Met Twitter is het net als met veel dingen: het kan ten goede en ten 'kwade' gebruikt worden. Wat mij betreft is dit een voorbeeld van het tweede. Bij dit soort conversaties begint het meer op een openbare chatsessie te lijken. Twitter kan handig zijn als je:
    a) Een groot netwerk hebt dat je op de hoogte wilt houden en vragen wilt stellen (wie het weet reageert, de rest laat het voorbij gaan)
    b) Als je het integreert in je weblog of website en op die manier korte mededelingen doet die actualiteitswaarde hebben.
    Misschien zijn er nog meer toepassingen, maar dit schiet me zo te binnen.

    Overigens zit MyDiscoveries inmiddels in de aquabrowser, maar zonder uitleg zoals in Amsterdam. Er zit wel een link 'uitleg' bij het inlogschermpje, maar dat werkt bij mij niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is het maar precies Annelies, op de a en b manieren kan het handig zijn. En je mag toch hopen dat "verstandige" mensen, met een druk bezet leven en baan, er op deze manier mee om (zullen) gaan. Wellicht kun je er afspraken over maken. Ik zal dit weekend eens kijken op de Aquabrowser bij ons, en eens wat uit proberen, bedankt voor die info

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Link "uitleg" in inlog schermpje werkt bij mij ook niet! Jammer,dat er voordat je moet inloggen geen informatie is.Ik ontdekte de knop in de aquabrowser heel toevallig, ik denk dat veel gebruikers het niet eens zal opvallen.
    Groeten uit St.Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Robert en ik zijn ook bezig geweest in onze eigen aquabrowser nav mijn discoveries, zie mijn blog, maar kunnen 'het delen' van gegevens (nog) niet toepassen, of we doen iets fout. Dat delen zou juist de meerwaarde kunnen zijn voor klanten

    BeantwoordenVerwijderen