zondag 8 maart 2009

14 chatten

Hier heb ik niet zoveel mee. Ik heb wel een aantal keren gechat op officiele sites waar je mening werd gevraagd, maar ik vind het nogal dwingend en het mondt ook gauw uit in gezwam en gebabbel en heeft dan niet veel om de hakken. Al@dinchat is voor bibliotheken wel een kans, maar wat Jose schrijft onderschrijf ik geheel. Ik kopieer dat stukje even
Wat betreft al@din chat, ik heb een instructie-ochtend meegemaakt over al@din chat, en de meningen van de bibliotheekmedewerkers die ermee werken waren nogal verdeeld.
Je moet er ijzeren zenuwen voor hebben, want het gaat allemaal in en zeer rap tempo.
Ook moet je in dat snelle tempo hele goede informatie doorgeven.
Terwijl je de informatie bij elkaar aan het zoeken bent, moet je degene met wie je chat tegelijkertijd ook nog onderhoudend bezig houden anders haken ze af.
Het komt herhaaldelijk voor dat waneer je de goede antwoorden gevonden hebt, de vragensteller de chatsessie al heeft beƫindigd. en daar zit je dan met je goeie gedrag..

1 opmerking:

  1. Helemaal mee eens, chatten is net zo dwingend als een telefoontje. Op een moment dat je verder toch niets te doen hebt kan het wel heel leuk zijn, maar wat aladinchat betreft heb ik ook mijn bedenkingen. Wie een serieuze vraag heeft kan volgens mij wel iets langer wachten op goede informatie. Met e-mailen of 'gewoon' aladinnen kun je je antwoord nog even rustig doorlezen voordat je het verstuurt. Bij aladinchat is het alsof iemand je aan de balie een vraag stelt en op zijn horloge kijkt en met zijn vingers op de balie trommelt terwijl je het antwoord zoekt (omdat zijn parkeertijd bijna afgelopen is bijvoorbeeld).

    BeantwoordenVerwijderen